17.10.2013

Siv sitt liv; volume høst

Livet har endra seg etter at det nye skoleåret kom i gang. Jeg har nå tre jobber; lørdagsjobb på lokalbutikken, bpu og støttekontakt; også er jeg ute hver helg (drikker fremdeles ikke alkis, synes vel ca det samme som før og før, bare at jeg nå synes det er fint at andre kan drikke og ha det gøy, så lenge jeg slipper å drikke). Det sammenlagt tar vel egentlig opp tida i ei jentes liv, sammen med sisteåret videregående.

Jeg har dessuten begynt å spille volleyball igjen (etter skaden i ræv'va i vår og fingerskaden fra volleyball) også går jeg på pilates hos fysioterapeuten. Den aller største forskjellen derimot, synes jeg, er at jeg nå har fått 27 nye venner (+/-, der de fleste skal være russ sammen med ST3A). Gutta (og Ida) er fra rundt om i hele landet, og de er supergreie og inviterer meg med på romlingsammenkomster. ("Romling" er en lokal term for en som går romteknologi.) Jeg liker å bli kjent med nye folk, spesielt når de er kule (les: initativrike, snakkesalige og interessante). Nå er det nok skryt. Om de ved et uhell leser dette, kan de jo bli høye i hatten, vet dere. Over til bildespææm. Siden jeg har oppdatert dere så lite i det siste og sånt:

Kjørte en (seks timers lang) roadtrip til Bodø på venninnetur. Barndomsvenninnene mine Sofie og Martine, også jeg da, var i sju forskjellige badstuer på velvære, dro på utestedet Kafka, så Ragnarok på kino og spiste på Peppes. Richard joina oss både på café og utelivet!


I Bodø møtte jeg Sindre på café. Han er superkoselig! Hvem blir neste blogger jeg møter, mon tro?




Vi ble den aller siste bilen til å få plass på ferga på tur hjem. Enda vi kom 15 minutter etter den skulle gått.




Samfunnsfaglæreren ba meg holde verdighetstale for førsteklassingene. Så jeg snakka om miljøvern. Det ble ganske bra til slutt, og jeg fikk mange tomler opp, klapp på skuldra og fine ord.




Jeg har fått meg kattevenn. Jeg ble rørt (og full av kattehår i nesa). Ja, også fikk jeg låne massasjestolen til Ingeborg da jeg var på besøk. Bortsjemt Siv.



Også har vi fått snø, da. Det er det folk snakker om i nord for tida, tror jeg. Så tenkte jeg skulle late som om jeg er normal. Snø er jo fint, det. Snart kan jeg gå på ski. Og synge julesanger... Hihi

Livet, folkens. Livet.

27 kommentarer:

  1. Så kjekt med nytt innlegg! :) Forstår at du er fult opptatt! Og for en nydelig pus! :)

    SvarSlett
  2. Høres ut som du har det veldig fint for tiden og det er jo helt supert!

    SvarSlett
  3. Så fint innlegg. Snø er fint, heldigvis ikke fått det enda her. Selv om jeg elsker snø, vil jeg gjerne ha høsten litt til ;)

    SvarSlett
  4. Vist du kommer til Trondheim så kanskje du møter meg! :D

    SvarSlett
  5. SNØ!!!!!! :) Fint å få ett sånn samleinnlegg fra deg. Håper du likte deg masse i Bodø, fine byen min. <3

    SvarSlett
  6. Åh, du har alltid så positive og glade innlegg, du! Skjønneste sivesen <3
    Ps: du er så FLINK som klarer å holde på med alt dette samtidig!

    SvarSlett
  7. ååå, så mye koslig som foregår i livet ditt da Siv! :-D Og hurra for nye venner, som er kule ;-) Har fått oss et nytt vennepar som vi har vært mye sammen med den siste måneden, er alltids kjekt med nye venner :-) Skal på halloweenfest om noen uker med noen gamle, så det blir kjempekjekt :-D Syns det er bra du drar på fest selv om du ikke drikker jeg, for det er veldig sosialt, og mye gøy som skjer :-)

    SvarSlett
  8. Snart jul ja!! :D Hører det er kommet snø, men har ikke sett det. Jeg reiste sørover på øvelse før snøen kom nemlig, og lot bilen stå igjen med sommerdekk på. Det blir en utfordring å komme hjem til! :P

    SvarSlett
  9. Aud Helene F18/10/13 1:43 p.m.

    Føler at jeg må minne deg på det å spise mat og sove, kjære lille Siv <3

    SvarSlett
  10. Så masse flott du har opplevd :D Ta vare på det siste året, for jeg kjenner hvor mye jeg savner videregående. Det blir vel meg du møter neste gang :D !! I alle fall når du begynner på NTNU, for jeg flyttes kanskje over til Gløshaugen neste år ;)

    SvarSlett
  11. Du gjør så mye sprøtt og kult! Og jeg håper snøen venter litt med å falle nede i sør.

    SvarSlett
  12. Husk å ta det litt rolig innimellom. Glad i dæ!

    SvarSlett
  13. Ikke rart du er litt stille på bloggfronten, nei! Verdighetstaler er alltid gøy :D Og ja, som mammaen din sier; husk å ta det litt med ro innimellom også da ;)

    SvarSlett
  14. Ser ut som du har MASSE å gjøre Siv, herlig da :-) Moro å bli kjent med nye folk, og ha mye aktivitet, når man har masse energi som deg :-) Samtidig kjenner jeg at JEG blir sliten bare med tanken :-D Har EN jobb og ltt trening, og det er mer enn nok :-) Så kos med tur til Bodø, herlig med masse bilder :-) Du driver og treffer litt bloggere du også ja :-) Det er jo SÅ koselig!! SNø-virkelig altså, har dere fått snø!! Håper lenge til her altså!! Ha en herlig helg Siv :-) Kos deg med fester og venner og alt som er LIVET :-)

    SvarSlett
  15. Så mye bra som skjer for tiden, selv elsker jeg å ha mye å gjøre, nyt det! :D

    SvarSlett
  16. For et herlig innlegg med masse bilder. Ser ut som du storkoser deg for tiden!

    SvarSlett
  17. Du er flink Siv :) jeg er imponert over engasjementet ditt i alt du gjør!! Det er fint med snø, men jeg er ikke helt klar for det ennå...men før jeg vet ordet av det kommer det nok snø her i sør også!

    SvarSlett
  18. Kos! Du imponerer sånn.

    SvarSlett
  19. Gå på ski til skolen neste da eller?:P Haha! Hurra for fine tider, med penger i lomma, festeligheter, lekent liv, nye venner og kattevenn <3 Liker å høre at du har det bra!

    SvarSlett
  20. Snøøøø.

    Ja det har lavet ned en del her i løpet av helga.

    Virker som du har nok å henge fingrene i for tia, og det er jo bra! Koselig å ha flotte folk rundt seg :)

    SvarSlett
  21. Snø!

    Høres ut som om du har det bra for tiden :)

    SvarSlett
  22. som hun over sier, høres ut som du koser deg, og det er supert! :) All respekt til deg og av at du velger å ikke drikke. Har selv dratt ut uten å drikke før og kan ha det like moro da :-D

    SvarSlett
  23. Jeg har også begynt å jobbe som støttekontakt, synes det er så skummelt og så fint samtidig. Prøver å tjene litt penger, så jobber for harde livet med å få meg en annen jobb også, men det er ikke så lett. :(

    SvarSlett
  24. søta! du har mye på gang. så koselig med snø der oppe, men føler det er greit at det venter litt med å komme her nede i sør ;)

    SvarSlett
  25. Ja livet altså! Det er heilt fantastisk! :D Nyt det vidare!

    SvarSlett
  26. Jeg var hellig overbevist om at jeg hadde lagt igjen et lite spor her.. Men det var tydeligvis kun oppi mitt eget lille hode. Beklager!

    For det første.. woooow. Du er jo som en superwoman som bare suser forbi!
    Jeg skulle ønske jeg hadde funnet tid til alt sånt, du er flink! :D

    Men jeg kjenner jeg ikke misunner snøen din riktig enda... Han får knipe igjen til desember! ;)

    SvarSlett