21.11.2013

Washington DC

Y0 folkz! I'm back, og turen var superkul. Ida, Einar, de to lærerne og jeg lo mye, og vi fikk sett mye. Jeg filma mye og fotograferte litt. Dere får video om ikke så altfor lenge. Nå har jeg sett det hvite hus, Lincoln, Capitol Hill, Washingtonmonumentet, Vietnamkrigere og den store, kjente gravplassen. Dessuten har jeg besøkt Space & Air museum, naturhistorisk og amerikansk historisk museum. Og masse Starbucks. Alt det viktigste altså!

Washington DC

Og vet dere hva? I Amerika har de faktisk bare kjappmat. Vi gikk og gikk og gikk, og vi fant ikke en eneste ordentlig plass å spise. Vi endte opp på McDonalds, TBS og 'Refreshments'-boder for å overleve. Også Subways og Nandos, men de er iallfall forholdsvis okei. Jeg er nå veldig lei av wraps og fettete mat.

Washington monument sunset

Konferansen var bra, for jeg fikk møtt utdanningsministeren og ambassadefolk. Forelesningene ble holdt av folk med doktorgrader, for det meste, så det var tungt stoff om ting som "hvordan forhindre terrorisme" og utdannelse på internett. Alle andre hadde dress, vi gikk i vanlige klær, vi. Jeg er iallfall bonde i byen, så det går fint.

// Bilder; Einar Dogger

19 kommentarer:

  1. SUPERMISUNNELIG!! Og veldig kjekt å sjå at det var komt opp eit nytt blogginnlegg frå deg!
    Vi opplevde det samme når vi var der borte, kun feitmat. Og det passa rimelig dårlig, sidan svigermor har cøliaki :S
    Høres ut som en flott tur :)

    SvarSlett
  2. Høres ut som en veldig fin tur:-) heldig du:-)

    SvarSlett
  3. YAY velkommen hematt! Gleder meg til å se video (med en annen bakgrunnssang denne gangen håper jeg;)

    SvarSlett
  4. Velkommen tilbake :D Det virker som ein fin tur.

    SvarSlett
  5. sv: heldige er dere som har snø til å lyse litt ekstra opp, det har ikke vi fått noe av enda. Men det kommer vel noe her en eller annen gang også :)

    Der var du tilbake ja, fra reiser rundt i verden :D Virker som dere hadde mye på planen, det blir spennende å se film og høre mer om dette. Amerika virker kjempespennende!

    SvarSlett
  6. Haha! Syns hver gang jeg ska titte innom bloggen din for å svare på en kommentar så har det kommet ett nytt innlegg!

    // åååå! Så trist! Mye som skjer hos deg og eller generelt bare mærketida som tærer på?? Haha! Glædær mæ!!! I bodø e det masse vind i tillegg har æ hørt!


    Ååå! Virker som du har hatt det skikkelig fiiiiiint! Og gøy! Herrigud så masse museum du har vært på! Sykt interessant!
    Heh! Jeg tipper du som meg gleda deg til å dra hjem til fiskeboller i kvitsaus (det står jævlig høyt på lista mi skkurat nå! Haha)

    SvarSlett
  7. Der var du endelig tilbake vettu :-) Jeg har vært innom noen ganger, men her var bare gammelt nytt :-D he-he.. Så kos at dere hadde det bra, at du fikk sett mye, hørt mye både interessant og tungt, og at du har blitt lei fast-food :-D Man setter pris på en del ting her etterhvert når man farter litt :-) Bra reisefølge også skjønner jeg :-) Gleder meg til mer foto og film :-)

    SvarSlett
  8. Så gøy! Gleder meg til å høre mer! Jeg har ikke vært der selv, så dette blir morsomt å høre. Men JA USA har lite skikkelig mat altså! Føler hver gang jeg er der at jeg har gått opp minst 10 kg :P hehe

    SvarSlett
  9. Interessant å lese andres synspunkt om DC. Det du sei om kjappmaten e ganske sant ja :)
    Tænk dæ å spise det kvær uka... velkommen til min verden :s
    btw heite det Air & Space museum, ikke Space & Air ;)

    SvarSlett
  10. Hei Siv <3 Tusen takk for alle de fine ordene og kommentarene, det varmer! Du er så god <3 STOR KLEM!

    SvarSlett
  11. Ååååå, så kult! Sånn bortsett fra all kjappmaten da... Men jeg har fortsatt lyst til å dra dit. Gleder meg til film :-)

    SvarSlett
  12. Jeg har skikkelig lyst til å dra til Washington DC... Heldige deg! Håper du har kost deg kjempe masse :D

    SvarSlett
  13. Så spennende det så ut! Skal faktsik dit om en og en halv måned :-)

    Sandra/reisedagboka.net

    SvarSlett
  14. Gleder meg til å høre mer om turen dersom du har tenkt å fortelle om det! Maten i USA er nok ikke så mye å skryte av, nei.. Hadde likt å være på konferansene :)

    SvarSlett
  15. Åååh, jeg kjenner jeg er litt misunnelig. Men bare litt altså... ;)

    Jeg gleder meg til å se mer fra turen! Har ganske sterke tvil om at jeg ikke kommer meg over den store dammen selv, så da må jeg jo leve gjennom alle andre, hihi.

    Og det er ikke bare i Amerika de er glad i junkfood.. Når jeg var på Gran Canaria så var det ikke én eneste rett de serverte med noe grønt av noe slag.
    Har aldri vært så glad for å komme hjem til gode norske grønnsaker, salat og mammas hjemmelagde fiskeboller.

    SvarSlett
  16. Håper dere hadde en allertiders tur bortsett fra maten. Æsj! Jeg sleit med å finne noe sunt i Liverpool, men tror det er mye verre i USA. Følte meg så ekkel av det =(

    SvarSlett
  17. Så gøøøy ;D Det er en sær følelse å vandre langs The Mall i en slik historisk by med viktige monumenter på hver side :o

    SvarSlett
  18. Kjenner til det med maten. Tror det bare er de som bor der som vet hvor man finner de skikkelige restaurantene. Og da er det som regel også kjeder, med mye mat som bare er et lite hakk over kjappmatstandarden.

    SvarSlett