15.09.2013

Maori Haka

Det skjer mye for tida - og tida går fort, folkens! Det skal visstnok være et tegn på at vi begynner å bli gamle. Men jeg synes det er bedre å gjøre mye, enn å gjøre ingenting. Utnytte den tida vi har og sånt, vet dere. Nei, nå ble det dypt, her.

Nå kan dere kose dere med en av maorienes haka fra Wakarewarewa, Rotorua i New Zealand. Vi satt (så vidt) en halvmeter unna underholdninga, så vi fikk det rett i trynet, for å si'rre sånn. Scary as! Men råkult! De har så stilig historie og kultur nedi New Zealand! Dette får være en en teaser til jeg får lasta opp neste New Zealand-video. Heihå!

18 kommentarer:

  1. Spesielle greier! Jeg synes det så litt malplassert ut inne i det rommet da - ser for meg at det hadde passet bedre ute i skogen. Men kult :-)

    SvarSlett
  2. Gjort på i helga dua? Haha dødskult! Sjukt, se for deg norske som driver på sånn lissom :P

    SvarSlett
    Svar
    1. I helga har jeg jobba og festa og gjort lekser. Og jobba enda litt til!

      Slett
  3. Man kan jo ikke gjøre annet enn å smile når man ser dette! Jeg synes tiden går fortere når man får gjort masse jeg, og når man da ser tilbake har den jo ikke gått fort i forhold til alt man har fått gjort!

    SvarSlett
  4. Så gøy! Heldige du, veldig gøy å endelig ha funnet tilbake til bloggverdenen å se at det har skjedd så mye hos folk, spennende!

    SvarSlett
  5. Hehe ja det var spesielt du! Ja det er godt å ha mye å gjøre, alltid et godt tegn når man ikke har tid til pcen:)

    SvarSlett
  6. Herlig! Sikkert moro å se på :-D Også så nærme :-D He-he..

    SvarSlett
  7. Så lenge man ikke sliter seg helt ut skal man nyte tiden man bruker på så mye givende, spennende og interessant :-)

    SvarSlett
  8. Så tøft! Takk for at du deler slike spennende ting med oss!

    SvarSlett
  9. Oh, dette tror jeg at jeg så i en film tidligere i år. "Once were Warriors" kanskje? Uansett er det veldig stilig, og sikkert en god måte å bevare kulturen på.

    SvarSlett
  10. Haha, å gosh, jeg blir så skremt av de intense fjesene hver gang. Husker jeg hadde prosjekt om New Zealand på vgs (kanskje jeg har nevnt det?) og da så jeg noen slike filmer fra Maori-kulturen. De har visst tatt det med i fotballsporten også, sant? :D Tror hukommelsen min sier noe sånt.

    SvarSlett
  11. Synes også dagene går så forte når en får gjort mye! Og det er deilig egentlig! :-D Dagene flyr! Artig video, så litt spesielt ut da, haha. Men morsomt!

    SvarSlett
  12. Så kult! ... og litt skummelt xD

    Håper jeg får oppleve New Zealand engang selv!

    SvarSlett
  13. haha, så artig da! Er morsomt å få oppleve kulturforandringene og historien til andre steder enn hjemlandet, da går det liksom litt opp for en hvor stor verden er, og hvor mye forskjellige kulturer og folkeslag det finnes i den ! :-)
    Og ja, tiden flyr virkelig fortere og fortere jo gamlere man blir :-O

    SvarSlett
  14. Hahaha! Gøy, men litt skummelt også... Får litt Hawaii-feeling av det, av en eller annen grunn!

    Ja, man må jo leve livet Siv. Selv har jeg planlagt å være superstjerne i neste liv, og kanskje en super-hemmelig CIA-agent i det neste igjen, så i dette livet så tenker jeg å være så A4 som mulig. Litt i alle fall ;)

    SvarSlett

  15. Stemmer definitivt det med alder og tid! Synes tiden går fortere og fortene jo eldre jeg blir. Innimellom føles det som om tiden bare flyyyr avgårde!

    Så skummel video.. Tror jeg hadde segnet om med hjerteinfarkt dersom jeg hadde støtt på de galningene der midt på natten ute i jungelen, hehe ;)

    SvarSlett