04.09.2013

Hektisk, men fin hverdag

Det er mange ting jeg kunne ha skrevet om: skolen som har starta igjen, fortalt om alle de gode vennene jeg mine, ting jeg har gjort i det siste, aktivitetsnivå, de tre jobbene jeg har... Livet er fylt til randen, og nettopp derfor blir det enda mindre skrivings for tida. Og det må jeg nesten bare beklage for.

Ikke bare må jeg beklage til dere, men jeg synes jo det er litt trist for min egen del også. Jeg er tross alt veldig glad i å skrive og konferere med dere. Så nå tar jeg meg sammen, en sen kveld, for å fortelle litt om hva jeg styrer med om dagene. Sånn, i tillegg til skole, som jo faktisk også (dessverre) tar litt tid...

SIV NU

1. Lokallaget, som jeg nettopp starta opp, i Natur og Ungdom, går som det suser. Vi har hatt møte med UiB og NGU som ville skyte seismikk her, og det syntes jeg var utrolig lærerrikt. Også flytta nettopp ei tøffa opp søran'a, etter et par dager i nord, fordi hun likte det så godt. Så nå får jeg og Andrea (det eneste andre aktive medlemmet som jeg har på laget) skikkelig aktivisthjelp! Også, folkens: jeg ble intervjua av Bergens Tidene; intervjuet var toppsak på Aftenposten.no! (Silje Lundberg så det også, stolt NU-er her i gården!)

August

2. Jeg har starta å gå til fysioterapeut. For lyske-rumpe-greia, vet dere. Den jeg fikk sprøyte i tidligere i år. Blir bare så nedstemt når det ikke blir bra med én gang, og når jeg ikke får til hjemmeøvelsene. Men jeg peiser på med fjellturer før snøen faller, og det liker sinnet mitt veldig godt.

3. Jeg har tre jobber for tida: starta nettopp å jobbe på den lokale coop-en, starta også som brukerstyrt personlig assistent, også er jeg støttekontakt, som jeg har vært et år eller to. Veldig fine jobber, alle tre!

Dagny
Så Dagny live igjen. Like bra som sist!
4. I tillegg til alt dette, så har jeg prøvd å være sosial med de vennene jeg faktisk har i nærheta. Ei flytter denne uka, en flytter om et par uker, et par av dem må jeg kjøre et stykke for å besøke, og ei annen har jeg nylig fått kontakt med. Livet er for kort til å sløse på å mase etter kontakt med folk som ikke vet å vise interesse tilbake. Det ble ei lang setning, det! Men det er faktisk livslærdom som jeg har måttet ta til meg! Fortell meg litt om hva dere styrer med 'a?
Hei så lenge!

29 kommentarer:

  1. wow, det ser ut som du lever livet! Kjempeflink du er som har tre jobber. Jeg lever med siste dager med ferie før jeg på mandag må tilbake til sybenken.

    SvarSlett
  2. Phu... Høres ut som du har mye forskjellig å henge fingrene i! Skulle ønske jeg også hadde litt å gjøre, men det hadde nok holdt med halvparten av det du gjør.

    SvarSlett
  3. Så moro at du har kommet i en stor, nasjonal avis! Det er faktisk en av tingene jeg har skikkelig lyst til før jeg dør, men helst ikke for noe dumt da, og det kan jo bli vanskelig..:)

    Jeg har merka at du har vært opptatt og selv savner jeg faktisk å være så opptatt. Jeg har ledige kvelder både her og der, og jeg savner virkelig de dagene jeg var politisk aktiv. Jeg har faktisk tenkt skikkelig mye på akkurat det i dag.. Poenget er; nyt det (som jeg er sikker på at du gjør) :)

    Jeg har ingen jobb heller, så jeg henger med sambo', venner og på gruppetimer på studentidretten. Også begynner jeg med hip hop om en uke da (men det vet du og), og det tror jeg blir skikkelig spennende!

    SvarSlett
  4. Herregud, så mye du gjør. Det må jeg si, du er flink. Jeg går på skolen og det er så vidt jeg klarer det.

    SvarSlett
  5. Høres ut som du har mye å drive med om dagen :) det er sant, livet er for kort til å bruke tid på venner som ikke vil være din venn :)

    SvarSlett
  6. Flinke-Siven!!! Stolt av deg jente. Du blir ikke frista å flytte du da?:P

    SvarSlett
    Svar
    1. Næh, trives ufattelig godt i mi lille bygd, jeg! Må vel flytte ut neste høst (ser deg i Trondheim!) men det er jo enda nesten et år til!

      Slett
  7. Hei og hopp, Siv:-) Takk for koselig kort i postkassen i sommer - veldig koselig <3 Regner med at du har fått en hilsen fra Lofoten tilbake?;-)

    Gøy å se at du engasjerer deg politisk, men det har jeg jo skjønt fra før av. Slik ungdom vil Norge! Stå på, og stå på ditt;-)

    Jeg for min del har jo flytta til ny by, og kjøpt meg ny paraply - og fant ut at jeg like så greit bare kunne lage meg en ny blogg også... SunniHva goes Adromia fra nå av, med andre ord!

    Høres ut som du har en travel hverdag hvert fall, men er jo godt å ha noe å gjre i det minste, huh? Flink er du uansett - her går dagene bare i fra meg nesten. Øyjente i by er en egen ting tror jeg. Meeeen, i alt stresset ditt må du uansett huske å si fra om du kommer til nordens Paris, ok?:-)

    SvarSlett
  8. Wow, du får til så mye! : ) Gøy å se at det går så bra - håper riktignok de fysiske plagene blir bedre med tiden. Jeg sliter også med lysk, er nok for dårlig til å gjøre fysio-øvelsene mine.

    For tiden gjør jeg ferdig bacheloren min - blir ferdig til jul, trener frem mot de tre karatestevnene som er nå i september og trener på å trives med tilværelsen. Bli mer ja-menneske, tørre å prøve flere ting og ha litt mer guts. I tillegg har jeg hekta på Breaking Bad da.

    SvarSlett
  9. Hektisk kan også være bra :) Stilig med toppsak host Aftenposten!

    SvarSlett
  10. Gøy at du har mye å gjøre, da! :D Har FULLT opp me skole jeg :) er så mye å gjøre hele tiden, og ellers er jeg med kjæresten min og med vennene mine. har nettopp sluttet i sommerjobben i august nå, så blir å søke på flere jobber framover! ;o

    SvarSlett
  11. Det virker som hverdagen din er ganske engasjerende :) - det er jo bra. Kos deg med det! :)

    Jeg trener jeg da, Siv. Trener, trener og trener. Sunt og godt.

    SvarSlett
  12. Så herlig at du har blitt intervjuet i BErgens Tidende da :-) Og så bra at du er aktiv i Natur og ungdom :-) Du er jammen aktiv, og gjør mye spennende i livet ditt. Det er bra det :-) Og som du sier ikke vits å henge med hodet over folk som ikke gidder ta kontakt, ha heller kontakt med de som gir noe igjen :-) Livet er fullt av herlige folk, så da kan de andre bare seile sin egen sjø ;-) Jeg er i gang i jobbe igjen, og kjenner det sluker mye av tiden rent fysisk, men også HODET mitt... Men jeg driver nå ellers her med samboeren, treffer venner og familie, hekler, blogger, tegner, er på turer i skog og mark. Og i helga skal jeg til fjells :-) Ha en fin helg Siv :-) Klemmer <3

    SvarSlett
  13. Ojoj, du er en travel dame du Siv :D Tre jobber, wow! Å likevel er du så flink på skolen, jeg er imponert : )

    Nesh, jeg er nettopp begynt på studiene. Koser meg på sammfunnsfaglig lektorutdanning, men kjenner at jeg savner realfag. Så gleder meg litt til årstudium i kjemi til neste skoleår og ikke minst til sosiologien startet til neste semester :D weehi
    - Siri

    SvarSlett
  14. Herlig innlegg! Ser du virkelig har å henge fingrene i! hehe :)
    Helt enig i at det ikke er vits i å bruke masse energi på å holde kontakt med mennesker som er fullstendig uinteressert. Da er det bedre å ha "færre" venner enn mange "overfladiske", mener nå jeg! :)

    SvarSlett
  15. Hverdagen og skolelivet spiser vekk litt av bloggingen mer jeg selv,og det er sånn det blir. Vi kan dessverre ikke alltid ha tid til blogging,men det er super fint når man får satt seg ned å få skriblet ned noen ord. Men det virker som du har nok å henge fingrene i :)

    SvarSlett
  16. / Åh, nå er det lenge siden jeg hadde hørt fra deg. Tusen takk for kommentarene. Du er søt. Hjarte.

    SvarSlett
  17. Du er ei driftig dame Siv;) Fint intervju!!

    SvarSlett
  18. Endelig en skikkelig oppdatering! I barteby skjer det utrolig lite givende.. jeg tar jo opp litt fag fra VGS, men det er jo alt for få timer i uka. Noen ny jobb har jeg heller ikke fått meg (slutta som bartender, barista og renholder i juli). Sitter bare hjemme og støver bort, siden stort sett alle vennene mine har reist over fjell og landegrenser. Gleder meg bare skikkelig til en ny sommerferie står for døra, og at du kommer med ryggsekk og vitnemål - klar for å gro en skikkelig bart på torsken! Hugs and kisses

    SvarSlett
  19. aa! virker i allefall som du har det fint. Det er deilig naar man har mye aa gjore syns jeg. hahahha! huffda.. stakkars rompa di. Og venner.. jaa... man laerer liksom hvem det er viktigst aa ta vare paa.

    Viktig artikkel.

    SvarSlett
  20. Det virker som du har mye å holde på med for tiden! Vil tro det er godt med givende dager :) Så gøy med intervjuet i BT også!

    Selv har jeg bestemt meg for å sette sykepleiestudiet på vent.. Sommeren gav meg mange nye tanker om hva jeg ønsker å gjøre med livet mitt. Så nå tar jeg et par kunsthistoriefag, og neste høst blir det master i arkeologi på meg. Life is too short! Ellers jobber jeg, tilbringer tid med venner og familie og massse finfin tid i marka. Just how I like it!

    SvarSlett
  21. I alle dager, har du egentlig tid til å sove å spise eller?? ;)

    Du er flink da! Skulle ønske timeplanen min var halvveis så full som din.
    Leste også intervjuet ditt, du er jo blitt kjendis du nå Siv! :D

    Jeg skulle så gjerne vært så engasjert som deg, virkelig gått inn for å gjøre en liten forskjell. Men det har jeg ikke tålmodighet (eller temperament) til, så jeg skal overlate det til deg jeg. Stå på! :D

    Selv har jeg nettopp fått meg ny jobb hos SSP, på Værnes. Som den flyplass-digger'n jeg er så er det jo midt i blinken! :D

    SvarSlett
  22. Gratulerer med nytt lokallag, så spennende og kult! Jeg digger ;)

    SvarSlett
  23. Gratulerer med nytt lokallag, så spennende og kult! Jeg digger ;)

    SvarSlett
  24. Livet går som det susar, ein får berre prøve å henge med og nyte kvart sekund!

    SvarSlett
  25. Wow, skjønner ikke hvordan du greier 3 jobber og skole. Du må være et overmenneske :) Bare pass på at du ikke sliter deg ut, for det slår bare tilbake på en selv.
    Her går det i trening, bachelorskriving, venner og jobb. Stort sett veldig greit, og jeg har plutselig fått en del fritid siden kjæresten er igjen i Lillehammer og jeg ikke har lekser lenger. For en rar følelse :P

    SvarSlett
  26. Wow! 3 jobba + skule, eg synes det er nok med berre ein jobb ;) Har fått meg ny blogg forresten, håper at du vil fortsette å følge meg :) Så skal eg gjere mitt beste for å følge deg! Har ført deg opp på "bloggar eg les" !!

    SvarSlett
  27. Morsomt å se deg i Aftenposten, og godt jobbet med å få i gang et lokallag selv med få medlemmer.

    Hos meg har det vært travelt med litt for mye studentradio og Phonofestivaljobbing, så nå skal jeg ta det rolig en stund. Dumt å bli sliten så tidlig i semesteret.

    SvarSlett

  28. Hmm, du høres litt ut som jeg da jeg var yngre.. da hadde jeg mange baller i lufta ja. Nå blir jeg nesten litt sliten av å lese om alt du driver med og hvor travel du er.. Merker jeg ikke er 18 år lenger ja.. hihi ;)

    Her går det for det meste i jobb på apoteket. Kontrollere resepter, blande miksturer, ringe og "kjefte" på legene når vi oppdager feil, interaksjoner e.l. ;) Ellers går fritid med til middag + filmkos med typen, trening og litt piruetter og hopp på isen, masse breling og kos på puseprnsessene og lille Fluffy Einstein, samt masse god musikk, en tur på kino eller bowling i ny og ne. :)

    SvarSlett