08.08.2013

Stæsj fra Down Under

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg synes det er lettere å begynne fortellinga mi med tingene jeg har brukt penger på (sånn, bortsett fra aktiviteter, mat og reisa i seg selv). Dere vet, begynne med slutten. Jeg har tross alt kjøpt ganske mye kult! (Men ikke så mye som jeg trodde. Sånn er det alltid når jeg er ute og reiser: når jeg kommer hjem, har jeg nesten ikke kjøpt noen ting! Det er jo ganske greit for lommeboka, da!)

I tried to do some shopping in Aus!

Spiks-ene ble hyppig kommentert av gutta (søskenbarna våre), som syntes det var veldig komisk med pigger på klærne. Kjøpte også ei gammel og medtatt kofte. I Australia. Fordi det var kaldt. Vi var visstnok ganske uheldige med været. I Singapore derimot, var det så varmt at jeg måtte kjøpe kjolen på bildet over. Og da pruta jeg for første gang. Inderen fikk et godt salg, ass.

Souvenirs from Down Under

Tjæ... Souvernier må jo nesten til! Greiene på bildet øverst til venstre er til venner. Resten er vel egentlig til meg selv. EgoSiv, he-he.

My lovely mugs from Aus, NZ & SG

Også fant ut at jeg ville kjøpe ett krus i hvert land. Nå trenger jeg ikke kjøpe flere krus på ei stund!

Souvenirs from Down Under

Jeg kjøpte meg også et par Conversene, men de glemte jeg å legge inn i collagene. De er iallfall lave og marineblå. Har hatt lyst på sånne i to år, tror jeg, også fant jeg et par i Singapore. Så fikk jeg meg ei t-skjorte fra NZ. Jeg kjøpte også noe annet stæsj som jeg filma i en video. Også enda mer smått, til venner og sånt. Tjæ, tror det var alt! Pju! Ganske så fornøyd, også kan det kanskje hjelpe meg en liiiten smule å huske turen.

25 kommentarer:

  1. Jeg kjenner til det at jeg har tenkt å handle en del, men så kommer jeg hjem med nesten ingenting! Haha.
    Spikes er jo kult og kjolen var kjempefin :-)

    SvarSlett
  2. Så mange fine ting og fine kler :)
    Det er ingenting som heiter ego når ein er ute å reiser, eg meinar at ein skal kjøpe ting, kjekt å ha for å mimre osv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Sv: Jodå, har planar om innlegg ifrå turen. Det tar berre ekstrem lang tid med meg, hehe.

      Slett
  3. Wow, så kult at du har vært der nede!! Nå er det altfor lenge siden jeg har vært innom bloggen din, så mye jeg har gått glipp av ser jeg! Mange fine innkjøp, gleder meg til å se mer! Var du der på ferie, backpacking eller noe? :) Alle de tre landene du har besøkt, er steder jeg har på lista mi også. :D

    SvarSlett
  4. Du var utrolig nydelig i den kjolen da :-) Kjempefin kjole :-) Klart du må kjøpe ting ti deg selv :-) på tur. Din ferie og dine ting :-) flotte saker

    SvarSlett
  5. Litt kjekt med minner ja :) Herlig bilde av deg forresten! :D

    SvarSlett
  6. Også kjøpte du gavene til meg!! Jeg har fått dem i posten, og likte spesielt godt bokmerket! Og godteri faller så klart alltid i smak, selv om jeg ikke har smakt enda. Vil liksom spare litt :D

    SvarSlett
  7. Mye fint du hadde kjøpt deg:)

    SvarSlett
  8. Så veldig mye fint du har fått kjøpt deg :)

    SvarSlett
  9. Håper du har hatt en fantastisk tur :) Når jeg var i Australia kjøpte jeg en didgeridoo, som jeg da bærte med meg 25 timer fra Sydney, via Singapore til Oslo!

    SvarSlett
  10. Så gøy at du har vært der nede. tenker flyturen var GØY hehe. drømmen er å få dratt dit en vakker dag :)

    SvarSlett

  11. Så mye artig du har kjøpt!

    Fine klær! Jeg også er veldig glad i studs for tiden! ;)

    Veldig fin kjole, og perfekte farger til oss rødhårede! :)

    SvarSlett
  12. sv: hei, det var egentlig en god idè det med å dele opp! Jeg får prøve å klippe vekk noen ting fra den lange jeg har laget og dele den opp litt :) Måtte jo lage en helaftens film til å vise de her hjemme, ikke sant. Som du sier: det er vanskelig å finne de rette ordene for å beskrive, så jeg syns det er enklere med film heheh :)

    Flybillettene var jo det som kosta mest, tilsammen 5300 for to personer. (Ryanair sin ble brått veldig dyr, er helt sikkert mulig å få tak i billigere). Pluss at det gikk utgifter til båt fra Hellas til Albania, som var ca 40 euro tilsammen. Ellers var det jo buss fra Gardermoen og taxier der nede da (og taxi er jo ikke dyrt heeeh) :)

    Stæsj! Haha, gøy med litt ting å vise fram som bevis på hvor man har vært! :D Hadde jeg skulle laget innlegg om mine innkjøp fra utlandet så hadde det blitt et kort innlegg. Kjøper som regel ingenting av suvernier eller noe sånt. Kjøper ikke så mye i det hele tatt..

    SvarSlett
  13. Mye fint stjæs du har kjøpt down under:)
    SV;Elsker bøkene hans:) mangler bare å lese to andre bøker i hans forfatterskap så har jeg lest alt av ham. :) men har lest alle bøkene som handler om robert langdon:)

    //Er jo nesten det bloggen er :) en online dagbok!:)

    SvarSlett
  14. Oh lots og blings ;) og masse fine minner som er tatt med hjem, I like it! Sorry at jeg har vært så fraværende i det siste, er med svigers og da har jeg stort sett bare ipaden, og da går det visst ikke ann å kommentere på blogspot sider

    SvarSlett
  15. Ja, jeg har det masse flotte godbiter ja :D Den kjolen var så fin og lekker. Den kledde du veldig godt, Siv ^^' !!

    SvarSlett
  16. Hah! spikes er jo drittkuuult! Mye stæsj ja i allefall! hahah!

    SvarSlett
  17. weee mye gøy! jeg vil ut å reise meeeeeeer

    SvarSlett
  18. Eg elskar alltid å sjå kva folk har kjøpt! Tusen takk for kortet forresten, eg tykkjer det er så gøy å ha kort frå andre sida av jorda!!!!
    og ps ja eg diggar Beach Boys også, tykkjer det er fantastisk sommarmusikk!

    SvarSlett
  19. Så masse fint!! Har savnet bloggen din mens du var på ferie! Ser ut som du har kjøpt mye fint og har kost deg mye! :-)

    SvarSlett
  20. Så mye stilig du har fått med deg hjem!

    SvarSlett
  21. Hihi, etter so store turar må ein ha med seg ein del ting tilbake. Og vise det fram, ikkje minst. Mykje snadder!

    SvarSlett
  22. Jeg kjøpte meg også marineblå converse! Ikke i Singapore da, men da jeg var i Polen. Billig begge steder sammenlignet med her :)

    SvarSlett
  23. Åh, masse fint da, herlige krus! DIGGET Hard Rock kruset!

    SvarSlett