20.04.2012

Sånn, barne-TV og sånt...!

Fra voksensnakk til barnesnakk; Denne bloggen dekker da det meste? Jeg skulle i går tegne for første gang på veeeldig lenge, og da ei jente ikke visste hvem Teletubbiene er, ble jeg så sjokkert at jeg måtte tegne dem. Om man ser dem, DA husker man dem iallfall, sant?

teletubbies

tweenies

For det finnes vel ingen som ikke så på Teletubbisene? De var heltene mine da jeg var 4 - jeg har til og med en miniversjon av huset deres! Og Tinky-Winky og Dipsey i bamseformat... Serien måtte jo selvfølgelig sees på engelsk, for den norske versjonen var døll. Da jeg ble dobbelt så gammel, ble Teletubbiene litt barnslige og kjedelige å se på, så da jeg kom over Tweenies, ble jeg ekstatisk. De sang og dansa, de. De gamle Barne-TV-seriene var jo mye bedre enn de som går nå; Sesam Stasjon, Kykkelikokkos, Mummitrollet, Mumfie, Fritt Fram, Pippi, Nå er det Nå, Uhu og Huset med det rare i, for å nevne noen!! Husker dere hva dere likte da dere var litt mindre??

Siv
xxx

32 kommentarer:

  1. Eg har aldri likt barnetv, tegnefilmer og slikt.. ikkje då eg var lita ein gang, eg syns det var barnslig faktisk - eg var ein merkelig unge. Det einaste eg såg litt på var portveien2 :P Eg er så gammal at teletubbisene ikkje gjekk då eg var liten, hehe.

    SvarSlett
  2. Jeg så ikke på Teletubbisene!! Hørte ikke om dem før jeg begynte på vgs i 2000 en gang. Lalalala. :)
    Åååååh, mange tv-program der som jeg så på. Det var mange flere, men de husker jeg ikke akkurat nå. :/ Det er jo så lenge siden, så veldig lenge siden. :D

    SvarSlett
  3. herlig!! elsker bjørn i det blå huset hahhaha!

    SvarSlett
  4. Husker godt sesam stasjon og brannmann sam! haha :D

    SvarSlett
  5. Faktisk så...så jeg ikke på Teletubbies. Men "Sesam Stasjon" (som inkluderer "Bernt og Erling" - de to klart skumleste karakterene i barne-TV's historie. Listen med mareritt om dem er lang.), "Bjørnen i Det Blå Huset", "Uhu" og "Teddie og Annie" var jeg kjempeglad i. Jeg satt og sang med til "Hvor skygge?"-sangen og lo godt av at "Napoleon" i Uhu ikke klarte å lage sjokoladekake.
    Nå er barne-TV søppel-TV. Programmene har null sjel og er rensket for følelser og identitet. Alt er likt og kjipt.

    SvarSlett
  6. Likte veldig godt å se på Mummitrollet & sesam stasjon. Og senere alt det gamle som gikk på cartoon network før. Haha:D

    SvarSlett
  7. Jeg elsket mummitrollet og dyrene fra hjorteparken/dyreskoen/hjorteskogen eller hva det nå het. Så litt på teletubbies og, men tror kanskje jeg var litt for stor. Kykkelikokos nummeret kommer jeg sikkert ALDRI til å glemme ( tror tine har adoptert nummeret også o.O) Uhu likte jeg IKKE!
    Men alt er bedre en barne-tv nå om dagene.. Eneste som er litt kjekt er det programmet fra Tromsø som handler om dyr XD

    SvarSlett
  8. Husker utrolig mye. Husker at jeg hele tiden så på ting som Powerpuff Jentene og Tapper; Den Pysete Hunden på Cartoon Network. God tider :-)

    SvarSlett
  9. Mumfie og Sesam Stasjon for alltid! ALLTID!

    SvarSlett
  10. Jeg hata Teletubbies. Syns det var såå kjedelig! Men jeg likte Mumitrollet, Mumfie, Hey Arnold, Rugrats, Dexters Lab og Emil i Lønneberget for å nevne noe :D

    SvarSlett
  11. Jeg husker Sesam Stasjon fra jeg var liten :)

    SvarSlett
  12. Åh, ja jeg husker jeg likte mye av det du nevner! Noahs dyrebare øy husker jeg at jeg likte veldig godt også! Men jeg tror jeg allerede var litt i eldste laget for Teletubbies når det kom, for selv om jeg husker å ha sett på det så syntes jeg ikke det var så veldig gøy egentlig, haha :) Det beste med den serien må jo være sangen :D

    SvarSlett
  13. Jeg likte ikke barnetv så innmari godt, men dersom jeg så på noe så var det Uhu og Pippi. Likte best å se på Disney filmene :D Det var fantastisk! Rett og slett hele barndommen min det ,hehe :D

    SvarSlett
  14. SV: Takk Siv :) Søt er du og skjønner godt at du stemmer på Ida. Ida har jo til og med hjulpet meg med design. Hun er jo helt rå :D

    SvarSlett
  15. Jeg så på Teletubbies :-) Jeg ville alltid være Poo !:)Ellers så jeg på Sesam stasjon og Ålbert Åberg :-) Var også endel Pokémon ;)

    SvarSlett
  16. Jeg er helt enig i at det som gikk på barne-tv før er bedre enn det som går nå, men selvfølgelig kan det ha noe med alderen å gjøre! Hehe :-) Jeg så også på Teletubbies og Sesam Stasjon. I tillegg gikk det mye i Pokemon etterhvert :-)

    SV: Jeg gikk media som egentlig er en toårig linje, og derfor valgte jeg å være russ andre året. Så bestemte jeg meg for å gå påbygg med media ett år til, og da ble jeg russ igjen :-)
    Du kommer nok til å få en fantastisk russetid når det er din tur :-D Man trenger ikke alkohol for å gjøre russesprell!

    SvarSlett
  17. DER følte eg meg gammel, altså;-s Jeg var nemlig (for) stor da teletubbiene kom, så jeg har null forhold til dem foruten om at jeg husker den smilene sola og den irriterende sangen dems. Det er mulig jeg har blitt så gammel at jeg er blitt halvveis senil, for jeg husker ikke hva jeg likte best å se på som unge. Husker dog at Satlkråkan og Bakkebygrenda var veldig koselig å se på. Hadde nesten vært gøy å sett det igjen nå, bare for å se om det er slik som man husker det.

    Forresten du, ha ei finfin helg, min alltid så trofaste og søte leser <3 Jeg digger deg!:-D

    SvarSlett
  18. Jeg er flau, men GULARS og Kapetin Sabeltann! Så gikk det en serie på TV3 en gang i tiden som het Alf, som var en eller annen bigfoot eller noe. Har sengetøyet jeg gren meg til den dag i dag.

    SvarSlett
  19. likte en del av det samme som deg egentlig :) Fritt fram, Teletubbies, Mummitrollet, Pippi, Uhu(elsket det!!) og sånt! :D

    SvarSlett
  20. Barne-tv, ja. Oh, the memories! Jeg var aldri helt på Teletubbies, men Gulars og Kaptein Sabeltann var ganske sjeft. Postman Pat, Thomas Toget og Brannmann Sam var også på skjermen (vel og merke de gamle versjonene, ikke de nye animasjonene). Spøkelsene fra flaskeby var det nesten ingen andre enn meg som så på visstnok - for jeg er den eneste som husker det. Det var fryktelig skummelt da, så kanskje de har fortrengt det.

    Men best av alt for jo så klart Flykten fra Dyreskogen! Rev<3 "Ikkje få panikk!"

    SvarSlett
  21. Åh, jeg husker sesam stasjon, brannmann sam og bjørnen i det blå huset skikkelig godt :P

    SV: Haha, det har du helt rett i!

    SvarSlett
  22. haha åååå, teletubbies! husker jeg likte flukten fra dyreskogen veldig godt!

    SvarSlett
  23. Du er så fin, tenk at du husket på det innlegget, og fant tilbake og kommenterte på det! KLEM!

    SvarSlett
  24. Haha, jeg var litt for gammel for Teletubbiene jeg da :)
    Mine favoritter var blant annet Flukten fra Dyreskogen (men den var ganske trist også), Huset med det rare i, Sesam Stasjon og Mumfie.
    Var jo en haug med andre også, men de har jeg vel glemt ;)

    SvarSlett
  25. Åå, minnene strømmer på! Pippi, emil, kykkeli kokkos (Bowler med bowlerhatten!), huset med det rare i! Alt ting eg elska då eg var yngre <3

    SvarSlett
  26. Hehe jaa, mye av det du nevner :-D

    SvarSlett
  27. Jeg husker jeg så litt på det, men mente jeg var litt for gammel^^ Pokemon derimot, det var min store lidenskap :D Også selvfølgelig de fleste som er nevnt ovenfor her:)

    SvarSlett
  28. Jeg liker den gamle barne-tv (the 90's) og synes den er mye bedre ann mye av det man kan se idag, det er så dårlig. eg samler litt på god gammel barnetv jeg. synes det er morsom mimring. jeg har både sesam stasjon og beatrix potter på dvd. eneste jeg virkelig ønsker meg er flykta frå dyreskogen - men den fins vel ikke.

    og ja... jeg så teletubbis :D kule var de!

    SvarSlett
  29. Så søte tegninger! All barneTV som var før i tiden, altså på 90 tallet, var mye bedre! Ekte folk og serier, nå er alt animert! Tegnefilmer måtte en ha da, men det gikk som regel i helgene.
    Bjørnen i det blå hus, Tøydokka Anna, Sesam Stasjon, og de som du nevnte også!
    Masse gode minner fra masse gøye barnetv program! :D

    SvarSlett
  30. hehe, jeg så på teletubbie før. FOruten huse med det rare i, mummidalen,sesam stasjon m.m

    SvarSlett
  31. Så fine tegninger :)
    Likte vel stort sett det meste av barnetv fra den gang, noe jeg ikke gjør nå (eller gjorde for noen år siden, for vet ikke hva som går nå) :P

    SvarSlett