13.09.2010

Robinsonekspedisjonen: nord mot sør

Jeg er ikke egentlig en person som liker realityshow.
Når folk begynner å krangle og sloss blir jeg helt fra meg, og pappa klager på tv-avhengige døtre.
Men det hadde seg da sånn at jeg måtte se Robinsonekspedisjonen i går, da det var Nord vs. Sør.



















Sælfølgelig slo nord de dærre søringan!
Må si de hadde litt bedre samhold enn søringene. I alle fall helt til de må stemme within sin egen gruppe...
Det var faktisk veldig godt å høre en haug med folk snakke nord-norsk.
Men hva mente egentlig søringene var så galt med ordet 'søring'? Vi blir jo kalt nordlenninger!
Og når vi snakker om nord og sør, så kan jeg linke til et innlegg om nord-norsk dialekt, og at vi må holde på den i stedet for å fake bokmål. Her.





















Gjett hvem jeg heier på!


Hvem holder du/ville du holdt med?

Siv
xxx

6 kommentarer:

  1. Ser nesten ikke på TV lengre jeg.. Etter sommeferien har alt liksom bare.. gått bort.
    Eneste jeg ser på er Home And Away. Og det er jo egentlig litt tragisk i seg selv det og.. :P

    Hm, har vel måttet holde med søringene da - selv om jeg befinner meg på midten ;)

    xx

    SvarSlett
  2. - vet ikke, ser ikke på det :p

    SvarSlett
  3. Ser ikke på det, men synes det e artig å se på nån reality-seria. Lika spesielt farmen, synes det e spennanes og koselig å følge med på, æ :)

    men hvis æ sku ha heia på nån av dem, så ville æ nok heia på team nord! høhø :D

    SvarSlett
  4. Han werner e jo i fra øya ;)
    - H

    SvarSlett
  5. hehe, så ikke på jeg - men må vel holde med sør! ;)

    SvarSlett