25.05.2010

Narnia-draumar - bokanmeldelse

I norsktimene har/skal vi les(t/e) boka Narnia-draumar, og skrive leselogg for hvert kapittel.
Jeg leste ut boka i helga, så de neste to ukene kommer jeg vel til å finpusse loggen.






























Scary cover, right?


Boka handler i grove trekk om Jo.
Han er akkurat ferdig på ungdomsskolen, klar for almen, og nyter sommerferien.
Men så forsvinner Hedvig, hans 14 år gamle lillesøster.
Klarer han å finne henne ut i fra mailene "til Polly - fra Digory"?

Dette var en spennede bok!
Jeg skal være helt ærlig å si at jeg ikke hadde forventet meg noe god bok i sammarbeid med skolen...
Men der ble jeg visst overrasket! Vi har hadd hellet med oss, i motsetning til tidligere elever.
At den var på nynorsk merket jeg nesten ikke.

Nå må jeg sette sammen en flott logg, et litt lengre sammendrag,
og sikkert mer som jeg ikke vet selv ennå...

Har du lest denne?
Hva synes du om den?

Siv
xxx


p.s.
Jeg har skikkelig dårlig samvittighet nå.
For... en del innlegg siden løy jeg for dere, mine kjæreste lesere.
Jeg fortalte dere at jeg var på mitt 300'ede innlegg, men det har jeg faktisk ikke nådd før nå.
Som min mor sier til stadighet:
Det er på øynene man først blir blind på! Beklager.
Will you forgive me? :)

5 kommentarer:

  1. - nei, men bra anbefaling!

    SvarSlett
  2. jeg har ikke lest den nei, er elendig på å lese bøker igrunn. skam meg!

    SvarSlett
  3. Ser gannske så spenede bok.

    SvarSlett
  4. Leser fortsatt ikke bøker (...)

    SvarSlett
  5. Ikke lest boka. Heller ingen lesehest.

    SvarSlett